• Språk: Norsk Norsk
  • Valuta: NOK
  • Endre

Språk:

Valuta:

Handlekurv

Personvernerklæring

Norges Personvernerklæring

 

Når du er kunde i GlobaloNorge, trenger vi noen ganger å behandle dine personopplysninger. Fordi vi vet at varene du kjøper hos oss er viktige for din hverdag ønsker vi å gi deg best mulig informasjon om tilbud og kampanjer før du kjøper våre varer, samt oppfølging etter at handelen er gjennomført.

Globalos fysiske butikker er eid og drevet av enten GlobaloNorge (org. nr. 932 718 685).

For den behandlingen av personopplysninger som er beskrevet i denne personvernerklæringen, har GlobaloNorge et behandlingsansvar.

Dersom du har spørsmål om denne personvernerklæringen eller vurderingene vi har gjort, kan du kontakte oss via vårt kundesenter . For utøvelse av dine rettigheter, se punkt 10 nedenfor.

  1. Når du handler produkter hos GlobaloNorge: 

Når du handler en vare hos GlobaloNorge i en av våre nettbutikker, kan du enten handle anonymt, som registrert kunde eller som kundeklubbmedlem. 

Handler du anonymt trenger du ikke gi fra deg noen personopplysninger til oss. Dette kan du velge om du handler i våre fysiske butikker uten å opprette kundeprofil, så lenge du ikke kjøper varer eller tjenester fra oss som nødvendiggjør at vi opprettet kundeprofil eller mottar dine personopplysninger. Handler du på vår nettside må vi registrere deg som kunde hos oss. For behandling av personopplysninger når du er medlem i kundeklubben, se punkt 6.

Registrering som kunde/opprettelse av kundeprofil 

Når du handler hos GlobaloNorge ønsker vi å opprette deg som kunde i våre systemer. Når du er opprettet som kunde hos oss vil vi kunne hente opp dine kvitteringer dersom det blir behov for dette på et senere tidspunkt. Når du handler i vår nettbutikk trenger vi å opprette en kundeprofil for at du skal kunne gjennomføre ditt kjøp og for at vi skal kunne sende varen til deg. Du kan administrere ditt kundeforhold med oss på minside når du logger inn på vår nettside. 

For å opprette deg som kunde trenger vi å registrere personopplysninger som navn, telefonnummer og e-postadresse. Vi vil også kunne be deg om adresseopplysninger. For å kunne skille din kundeprofil fra andre med likelydende navn vil vi bruke e-postadressen din som identifikator. Informasjon om dine kjøp, samt den kontakten du eventuelt har med oss, vil bli knyttet opp til din kundeprofil.

Når du handler i nettbutikken vår, ber vi deg oppgi telefonnummer og e-postadresse.  Vi vil da gjøre oppslag mot offentlige kilder for automatisk fylle ut navn og bostedsadresse. Dersom søket ikke gir resultat, vil vi be deg fylle ut disse opplysningene manuelt. Vi vil også kunne be deg om å oppgi betalingsopplysninger, avhengig av hvilken betalingsmetode du velger. Betalingsopplysningene dine vil bli håndtert av våre samarbeidsparter, og blir ikke lagret i våre systemer. Dette gjelder også dersom du velger at nettsiden skal huske dine betalingsopplysninger.

Det rettslige grunnlaget for å opprette kundeprofil for deg er vår berettigede interesse i å opprette en kundeprofil der vi knytter din kjøpshistorikk til deg som kunde. Vi ønsker å kunne gi god oppfølging dersom det skulle være behov for det, 

Vi vil beholde din kundeprofil så lenge du er en aktiv kunde hos oss, og vi har et ansvar overfor deg som kunde i henhold til forbrukerkjøpslovgivning og regnskapslovgivning, eller så lenge du har et aktivt kundeforhold hos oss. I henhold til lovgivingen vil vi beholde dine personopplysninger i inntil seks år.

Du kan selv slette din kundeprofil eller be om å få opplysningene dine slettet før det har gått seks år. Vi vil da slette alle personopplysninger utenom ordreinformasjon og kvitteringer som vi er lovpålagt beholde i henhold til lagringskrav i gjeldende regnskapslovgivning. Disse vil imidlertid ikke være søkbare i vårt system uten at vi har ordrenummeret som står på den originale kvitteringen.

Noen ganger bruker vi opplysninger om dine kjøp til analyse og markedsføringsformål. Les mer i punkt 7 og 8.

Produktomtaler:

Dersom du legger igjen en produktomtale på våre nettsider, vil vi be deg om å oppgi e-postadressen din. Denne vil kunne brukes til å kontakte deg eller sende deg informasjon som er relevant i forbindelse med produktomtalen. 

Tilbakekall av produkter 

Dersom vi oppdager en alvorlig feil ved en vare vi har solgt, vil vi kunne bruke kontaktopplysningene vi har registrert om deg for å tilbakekalle varen. Ved mindre alvorlige feil, der merkevareleverandøren ønsker å rette opp eller gi kompensasjon direkte til deg som kunde, vil vi kunne dele dine opplysninger med leverandøren slik de kan kontakte deg for å rette feilen.

For bruk av kontaktopplysninger til tilbakekall er det den rettslige plikten i den til enhver tid gjeldene lovgiving om produktansvar som er behandlingsgrunnlaget. Dersom vi deler dine personopplysninger slik at du kan bli kontaktet om feil som ikke faller inn under produktansvarslovgivingen, er berettiget interesse behandlingsgrunnlaget. 

  1. Når du har bestilt levering eller installasjon ved kjøp hos oss: 

 

Dersom du skal få en vare installert eller levert av oss trenger vi å registrere dine personopplysninger slik at vi får utført den tjenesten du har bestilt. Dersom du bestiller levering og/eller installasjon må vi opprette kundeprofil for deg, som beskrevet i punkt 1 ovenfor, inkludert ditt navn, e-post og adresse, samt informasjon om leveringsforhold på din adresse.

 

GlobaloNorge har inngått et samarbeid med ulike tredjeparter som utfører leverings- og installasjonstjenester på våre vegne som vår underleverandør. For at de skal kunne utføre tjenesten, deler vi de nødvendige personopplysningene med dem.

 

GlobaloNorge ønsker å forbedre din kundeopplevelse. Dersom det er relevant vil vi sende deg en e-post med viktig informasjon før vi skal levere en installasjonstjeneste. Etter at du har fått en vare levert eller installert, vil vi også kunne sende en forespørsel om å delta i en undersøkelse der vi spør om din kundeopplevelse. Vi bruker denne informasjonen til å forbedre våre interne prosesser og til å følge opp tredjeparter som utfører tjenester på vegne av oss.

 

Det rettslige grunnlaget for å registrere dine personopplysninger for å levere en vare eller installasjonstjeneste til deg, inkludert overføringen av dine personopplysninger til våre underleverandører, er oppfyllelse av avtalen vi har med deg som kunde. For deling av personopplysninger med tredjeparter er behandlingsgrunnlaget kjøpsavtalen vi har inngått med deg. Tredjepartene blir instruert av GlobaloNorge til å slette dine personopplysninger når de har oppfylt sin del av avtalen.

 

Når vi spør deg om å delta i en kundeundersøkelse er berettiget interesse vårt behandlingsgrunnlag. Det er i GlobaloNorge sin interesse å innhente informasjon om kundenes erfaringer når de handler hos oss for å kunne forbedre våre kundeopplevelser. Vi mener det har liten negativ innvirkning på deg som kunde å få en slik henvendelse fra oss.

 

  1. Når vi håndterer returer, reklamasjoner, service og reparasjoner: 

Dersom du reklamerer på eller returnerer en vare, eller ber oss om å foreta en reparasjon, trenger vi å registrere dine kontaktopplysninger får å håndtere din henvendelse. Dersom du ikke allerede er registrert som kunde i våre systemer vil vi opprette en kundeprofil slik som beskrevet i punkt 1.

Når vi utfører service, bruker vi dine personopplysninger for å registrere og gi deg informasjon om servicestatus og servicehistorikk tilknyttet dine produkter. Dersom vi involverer en ekstern partner, for eksempel produsenten av produktet, vil vi dele de personopplysningene som er nødvendige for at tredjepart skal kunne gjennomføre service eller reparasjon.

Når vi bruker dine personopplysninger for å utføre service og support er kjøpsavtalen behandlingsgrunnlaget. Dette gjelder også dersom du returnerer varen ved bruk av åpent kjøp. Videre mener vi at vi har en berettiget interesse for å kontakte deg med forespørsel om å fornye supportavtalen før denne utløper, og at vår interesse overstiger de eventuelle ulemper dette medfører for deg.

Dersom vi behandler dine personopplysninger for å håndtere en reklamasjonssak er rettslig plikt vårt behandlingsgrunnlag.

Vi lagrer dine personopplysninger så lenge du har en aktiv avtale med oss. Etter dette beholder vi opplysningene dine slik som beskrevet i punkt 1 og 2.

 

  1. Når du har kjøpt en finansieringstjeneste, et abonnement eller forsikring gjennom oss: 

GlobaloNorge har inngått samarbeid med tilbydere av finansieringstjenester, forsikringe. I denne sammenhengen er GlobaloNorge en databehandler for tjenestetilbyderne. Dersom du kjøper et av disse produktene gjennom oss, samler vi inn de personopplysningene som er nødvendige for å gjennomføre avtalen, og deler disse med det selskapet du har inngått en avtale med. For å kunne gjøre dette må vi registrere navn e-post og telefonnummer (avhenger av hvilken tjeneste du kjøper). 

For tiden har vi samarbeid med følgende finansierings- og forsikringspartnere: 

 

  1. Når du kontakter kundesenteret vårt: 

Du kan kontakte kundesenteret vårt gjennom flere kanaler. Dersom du allerede har en kundeprofil hos oss, vil vi benytte oss av informasjonen som er knyttet til din kundeprofil for å kunne hjelpe deg så effektivt som mulig. Dersom vi skal håndtere en henvendelse fra deg som trenger videre oppfølging for oss, slik som ved service eller reklamasjon, vil vi opprette en kundeprofil dersom du ikke allerede har en, se punkt 1 og 4. Vi vil knytte dine henvendelser opp mot din kundeprofil slik at vi kan følge deg opp dersom det er behov for det.

 

Når du ringer inn til oss:

Når du kontakter oss via telefon, vil vi gjøre et oppslag opp mot telefonnummeret ditt slik at vår agent kan ha relevant informasjon om ditt kundeforhold tilgjengelig under samtalen med deg. Våre agenter vil notere informasjon som er viktig for videre oppfølging i vårt system. Videre vil vi beholde informasjon om at du har ringt oss i loggen som er knyttet til din kundeprofil.

Før samtalen starter blir du spurt om du samtykker til at det blir tatt lydopptak. Lydopptaket blir kun brukt til opplæringsformål.

Når du chatter med oss:

På nettsiden vår har vi en chatbot som kan svare på de vanligste spørsmålene vi får fra våre kunder. Hvis chatboten ikke forstår spørsmålet du stiller, tilbyr den at du overfører en overføring til en agent på kundeservice i åpningstidene våre. For å hjelpe våre agenter flyttes hele samtalen fra chatboten for å hjelpe deg raskere. Alle samtaler er anonyme inntil du oppgir identifiserende informasjon. Velger du å identifisere deg, gjøres det et automatisk søk ​​på e-postadressen din for å se om du har en pågående sak når du blir overført til kundeservice. Du kan også være anonym. Som kunde kan du laste ned samtalen ved å trykke på innstillinger i chatten.

Når du sender e-post til oss:

Når du sender e-post til oss vil vi lagre e-posten i tilknytning til din kundeprofil. Vi lagrer e-postene dine for å bedre kunne følge deg opp over tid, enten du trenger service, har en reklamert på et produkt eller dersom korrespondansen inngår i en tvist du har med oss.

 

Behandlingsgrunnlag, lagring og sletting:

Vi mener vi har en berettiget interesse i å registrere informasjon om den korrespondansen du har med oss slik at vi kan følge opp ditt kundeforhold. Videre vil vi noen ganger har rettslig plikt til å registrere og lagre informasjon om ditt kundeforhold, for eksempel dersom du reklamere på et produkt. Dersom vi tar lydopptak av telefonsamtaler med deg, er det samtykke som er behandlingsgrunnlaget.

Lydopptak slettes senest etter 45 dager. Chatter blir anonymisert senest etter 30 dager. E-poster lagrer vi i ett år for å sikre at vi kan følge opp klager og reklamasjoner over tid.

  1. Når du er medlem av kundeklubben: 

Når du handler hos GlobaloNorge, vil du bli spurt om du ønsker å være med i vår kundeklubb.

GlobaloNorge har en kundeklubb slik at vi kan gi deg fordeler og tilbud. Dersom du har samtykket til å delta i kundeklubben, bruker vi dine personopplysninger til segmentering og personalisering for å kunne vise deg relevant informasjon i nyhetsbrev og sms, og når du er inne på våre nettsider. Med segmentering menes at vi deler våre kunder inn i grupper basert på felles kjennetegn slik som bosted, livssituasjon og antatte preferanser. Vi bruker segmentering for å gi deg tilbud og informasjon vi tror du er interessert basert på hvilken gruppe du tilhører. Med personalisering menes at vi analyserer spesifikke opplysninger vi har om deg, slik som hva du har kjøpt hos oss og hva du viser interesse for når du er inne på våre nettsider. Vi bruker personalisering for å gi deg målrettet informasjon og tilbud om produkter og tjenester du tidligere har vist interesse for, eller som vi tror passer deg.

For å segmentere og personalisere benytter vi oss av følgende metoder:

Segmentering ved hjelp av tredjepartsdata:

Når vi segmenterer ved hjelp av tredjepartsdata, sender vi de kontaktopplysningene vi har registret om deg til våre samarbeidspartnere. Som regel vil dette være navn, adresse og telefonnummer. Våre samarbeidspartnere beriker vår data med opplysninger som er relevante for å plassere deg i et segment. Basert på tilgjengelig informasjon vil Bisnode/InsightOne kunne si noe om hva slags kjøpekraft du sannsynligvis har, hvilken livsfase du mest sannsynlig er i, hva slags husholdning du er en del og hvilke utdannelsesnivå du sannsynligvis har. Basert på dette vil vi rette informasjon mot deg om produkter og tjenester vi tror du er interessert i. Eks. Dersom du tilhører et segment som vi antar er interessert i gaming, vil vi for eksempel kunne sende deg informasjon om lansering av en ny Playstation.

Segmentering og personalisering ved hjelp av data vi samler om deg:

Når du er inne på våre nettsider registrerer vi hva du klikker på og hva du kjøper. Vi registrerer også hvorvidt du har åpnet et nyhetsbrev og om du har klikket på annonsene i dette. Basert på denne informasjonen, analyserer vi hva du er interessert i og hvor sannsynlig det er at du ønsker å handle hos oss i fremtiden.

Vi registrer kun disse opplysningene dersom du har godtatt bruk av cookies. Da vil din aktivitet knyttes opp med din kunde-id.

Bruk av informasjonen vi har analysert om deg:

Vi bruker den informasjonen vi har om deg til å gi deg informasjon og tilbud. Derfor vil innholdet i våre nyhetsbrev og reklamebannere på våre nettsider, tilpasses det vi tror du er interessert i basert på den dataen vi har samlet om deg.

Behandlingsgrunnlag, lagring og sletting:

Behandlingsgrunnlaget for behandlingen er samtykket du har gitt når du ble medlem av kundeklubben. For innsamling av informasjon gjennom cookies innhenter vi separate samtykker når du går inn på våre nettsider. Vi beholder informasjonen vi har samlet om deg fram til du trekker samtykket ditt.

På Min Side kan du administrere hvilke kanaler du ønsker å motta kommunikasjon i og hvorvidt du ønsker at vi skal tilpasse kommunikasjonen vi sender deg. Her kan du også trekke tilbake ditt samtykke, dersom du ikke lenger ønsker å være medlem i Globalos kundeklubben. Du må være minst 18 år for å være med i kundeklubben.

  1. Analyse og markedsføring ved hjelp av tredjepartsplattformer: 

GlobaloNorge samarbeider med digitale annonsenettverk slik, som Meta og Google for å kunne gi deg relevante tilbud når du er på disse plattformene. Markedsføring gjennom disse type plattformer innebærer profilering og segmentering. Segmentering betyr at annonsering blir rettet mot grupper basert på felles kjennetegn som kjønn, alder, bosted og lignende. Profilering betyr at du blir vist annonser basert på informasjon om hva du har vist interesse for tidligere. Vi måler også effekten av vår annonsering på Google. Nedenfor følger informasjon om hvordan vi driver markedsføring ved hjelp av tredjepartsplattformer.

Markedsføring og profilering med informasjon samlet inn av tredjeparter:

Ulike nettsteder og digitale plattformer samler informasjon om deg gjennom det du viser interesse for når du bruker deres plattformer. I tillegg bidrar GlobaloNorge med å samle inn informasjon til tredjeparter om hva du er interessert i når du er på våre nettsider. Dette skjer hvis du har samtykket til tredjeparts-cookies når du har gått inn på våre nettsider. Da blir informasjon om hva du har søkt og klikket på sendt til tredjeparter. I tillegg vil Facebook fange opp at du er interessert i GlobaloNorge hvis du ser på innhold vi har lagt ut på plattformene. Når vi annonserer på digitale plattformer vil du se annonser om det plattformene tror du er interessert i, basert på den informasjonen som er samlet om deg.  

Du finner en oversikt over hvilke cookies som installert på våre nettsider i vår cookie policy.

Behandlingsgrunnlag, lagring og sletting:

For innsamling av data gjennom cookies er behandlingsgrunnlaget samtykket som er gitt på våre nettsider. I tillegg har du samtykket til at digitale plattformer, som Facebook og Google, kan samle inn, analysere og bruke personopplysningene dine gjennom innstillingene dine på plattformene.  GlobaloNorge lagrer ikke disse personopplysningene.

 Markedsføring og profilering med kundeinformasjon vi har delt med tredjeparter:

Noen ganger vil vi benytte oss av kundematch når vi annonserer på tredjepartsplattformer å gi deg best mulig informasjon og tilbud. Ved hjelp av kontaktinformasjon du har gitt til oss kan tredjeparter som f.eks. Google og Schibsted matche deg med informasjon du har gitt til dem. Når koblingen er gjort, vil du kunne motta budskap og informasjon som vi antar er av interesse. E-post og telefonnummer er de vanligste kontaktopplysningene som brukes i matchingen, men navn, by, postkode, fylke, land, alder, mobile advertiser ID, mobilenhets-ID og uid (app id) er også mulig.  

Vi oversender kontaktopplysningene kryptert til tredjeparten, som automatisk kan få en match hvis du er registrert bruker der med samme kontaktinformasjon. Etter denne matchingen slettes opplysningene.

Den informasjon vi deler om deg kan ikke bli brukt videre av tredjeparten til andre formål.

For tiden benytter vi oss av kundematch på følgende plattformer:

  • Google
  • Schibsted
  • Meta

Behandlingsgrunnlag, lagring og sletting:

Vi mener vi har en berettiget interesse i å drive markedsføring ved hjelp av kundematch, og at vår interesse overstiger de eventuelle ulemper behandlingen medfører for deg. Opplysninger om kundematch slettes umiddelbart etter at matchen er gjort og senest innen 30 dager.

Analyse med kundeinformasjon vi har utvekslet med tredjeparter:

GlobaloNorge ønsker å analysere om den annonseringen vi har på tredjepartsplattformer som Google og Facebook, har den ønskede effekten. For å kunne gjøre dette overfører opplysninger om navn, bostedsopplysninger, e-post-adresse og telefonnummer. I tillegg overfører vi opplysninger om de kjøpene som er gjort i våre butikker. Disse opplysningene analyseres opp mot den annonseaktiviteten vi har hatt på plattformene og vi får tilbake aggregerte rapporter uten personopplysninger om hvordan vår annonsering har påvirket salget.

For tiden deler vi opplysninger til analyseformål med følgende tredjeparter:

  • Google

Behandlingsgrunnlag, lagring og sletting:

Vi mener vi har en berettiget interesse i å analysere effekten av vår annonsering på digitale plattformer, og at vår interesse overstiger de eventuelle ulemper behandlingen medfører for deg. Etter at analysen er gjennomført, slettes opplysningene hos Google og Facebook. Selskapene kan ikke viderebruke disse opplysningene til egne formål.

Sammenstilling av privatkonto og bedriftskonto for å forbedre din totalopplevelse:

I tilfeller der du har opprettet flere kontoer hos oss, både privatkonto og bedriftskonto, og du har samtykket til profilering på din privatkonto, sammenstiller vi denne informasjonen i våre systemer. Formålet er å forbedre din opplevelse som kunde, uansett om du handler inn til din bedrift eller til deg selv privat. For å oppnå den beste kundeopplevelsen kobler vi sammen «matcher» informasjon vi har om deg fra de ulike profilene. Dette inkluderer adferdsdata, kjøpshistorikk, hvem du er, hvor du jobber, familiesituasjon, og annen tredje-partsdata som vi har samlet inn, som kan hjelpe oss å tilby deg de rette produktene og tjenestene. 

 

  1. Bruk av persondata til å videreutvikle og forbedre våre tjenester: 

Dersom det er nødvendig, vil vi kunne bruke vår kundedata for å videreutvikle våre systemer og prosesser. Vi vil da kunne bruke større datasett der dine persondata inngår for å gjennomføre analyser og testing. Formålet er å forbedre kundeopplevelsen og effektivisere våre arbeidsprosesser.

Det rettslige grunnlaget i å bruke kundedata til å forbedre våre prosesser er vår berettigede interesse. Datasett brukt til analyse vil slettes fortløpende, og ikke overstige øvrige lagringstider for kundedata.

 

  1. Slik utøver du rettighetene dine: 

Slik administrerer du kundekontoen din:

Dersom du har opprettet en kundeprofil hos oss, kan du oppdatere dine personopplysninger og administrere dine samtykker på kundeprofilen din. Du kan logge deg inn på din kundeprofil med den e-postadressen du har oppgitt til oss.

Slik trekker du samtykkene dine:

Dersom du ikke lenger ønsker å motta tilpasset markedsføring basert på de opplysningene vi har samlet om deg, kan du melde deg ut av kundeklubben. Du melder deg ut av kundeklubben ved å logge deg inn på Min side på globalo.no og klikke på meld meg ut-knappen.  

vår cookie policy har vi forklart hvordan du kan gå frem for å slettes cookies som er satt i din nettleser.

Slik kan du reservere deg mot, protestere mot eller be om begrensing av behandlingen av dine personopplysninger:

Dersom du ønsker å reservere deg mot, protestere mot eller be om begrensning av behandlingen av dine personopplysninger, kan du kontakte vårt kundesenter.

Beskriv tydelig hvilke typer behandlinger av personopplysninger du ikke ønsker at vi skal gjennomføre med dine personopplysninger.

Slik ber du om innsyn, retting og sletting:

Du kan selv be om sletting av dine personopplysninger gjennom slett-meg funksjonen ved å logge deg inn på din kundeprofil. Dersom du ønsker innsyn i dine personopplysninger eller be om retting eller sletting, kan du kontakte vårt kundesenter.

 

Dersom du ber om innsyn, vil vi gi deg følgende informasjon:

  • Personalia vi har registrert om deg. Dette vil som regel være navn, bostedsopplysninger og leveringsadresser, e-postadresse og telefonnummer.
  • Din ordrehistorikk. Det vil si hvilke kjøp du har gjort hos oss og hvor kjøpene er gjort. I ordrehistorikken vil det også gå frem om varene er levert eller installert gjennom våre underleverandører.
  • Hvorvidt du er, eller har vært, medlem i vår kundeklubb. Dersom du er medlem i kundeklubben, vil vi utgi informasjon når vi har sendt deg nyhetsbrev og hvorvidt du har klikket på annonser i nyhetsbrevet. Vi vil også kunne gi ut informasjon om hvilket segment du er plassert i.
  • Dersom du er medlem i kundeklubben, vil vi også gi den informasjon om hvilket segment vi har plassert deg i ved hjelp av tredjepartsopplysninger.
  • Dersom du har kontaktet vårt kundesenter, vil vi gi deg informasjon om den interaksjonen du har hatt med oss dersom den fortsatt er lagret. 
  • Vi inkluderer ikke opptak fra kameraovervåkningen dersom du ber om innsyn i dine personopplysninger, ettersom opptakene blir slettet fortløpende. Hvis du ber om innsyn innenfor lagringstiden, vil vi som regel avslå anmodningen i medhold av GDPR artikkel 12 punkt 5. Grunnen til dette at det er svært tidskrevende å gjenfinne de relevante opptakene og anonymisere øvrige personer som vi ikke kan utlevere informasjon om. Innsyn vil derfor bare bli gitt dersom vi vurderer anmodningen som velbegrunnet.

På forespørsel kan vi gi deg mer konkret informasjon om hvem vi har delt dine personopplysninger med. Som regel vil vi allerede ha opplyst om dette, enten gjennom personvernerklæringen eller i håndteringen av din ordre. Vi leverer derfor ikke ut denne informasjonen i forbindelse med en standard innsynsanmodning.

Vi mener at vår personvernerklæring gir tilstrekkelig informasjon om hvordan vi behandler dine personopplysninger. Dersom du har konkrete spørsmål som du ikke finner svar på i personvernerklæringen, vi vi kunne svare på disse på forespørsel.

Disse personopplysningene gir vi ikke ut:

  • Lydopptak og chatter fra samtaler med kundesenteret. Samtaler du har med oss inneholder personopplysninger om våre agenter. Vi mener det griper inn i våre ansattes personvern å gi ut lydopptak. Våre chatlogger kan lastes ned etter samtalen. Etter dette vil de slettes etter kort tid, og vi har derfor ikke anledning til å gi innsyn i disse.
  • Innholdet i e-postkorrespondansen du har hatt med oss. Denne informasjonen har du allerede selv, og vi gir derfor ikke denne ut ved en innsynsanmodning.
  • Intern dokumentasjon av våre personvernvurderinger. Vi gir ikke ut interne arbeidsdokumenter. Du vil imidlertid kunne få en oppsummering av våre vurderinger dersom du har rett til dette, slik som grunnlaget for bruk av berettiget interesse som behandlingsgrunnlag.

Dersom du ber om sletting vil vi slette all informasjon vi har om deg, utenom det vi er lovpålagt å lagre. Ordrebilag vil bli lagret i henhold til bokføringsloven. Dersom du fremviser originalkvittering vil vi kunne søke opp dine ordrer i våre systemer selv om vi har slettet alle andre personopplysninger.

 

 

 

  1. Kategorier av mottakere: 

For tiden deler vi våre kundeopplysninger med følgende mottakere:

Transportører og tilbydere av installasjons- og servicetjenester

For å levere produkter, installasjonstjenester og gjennomføre serviceoppdrag, se punkt 3 over.

Merkevareprodusenter

For å håndtere reklamasjoner og garantier, se punkt 4 over.

Analyse- og markedsføring

For å hente korrekte personopplysninger ved registrering, se punkt 1 og 2, samt drive analyse- og markedsføringsaktiviteter, se punkt 7 og 8.

Digitale annonsetjenester

For å drive analyse- og markedsføringsaktiviteter, se punkt 8.

Tilbydere av finansierings- og forsikringstjenester og abonnementstjenester

For å opprette kundeavtaler mellom deg og tjenestetilbyderen, se punkt 5.

Egne selskap

For å forbedre og utvikle tjeneste, se punkt 9, samt utføre servicetjenester, se punkt 3.